Claudia Struyf

Als Facility & Operations  manager FFS werkt Claudia Struyf vooral met een aantal internationale klanten (Mondel?z, EMC, LeasePlan,…) de hoofdcontracten multiservices (accountmanagement) en de receptiediensten. Daarnaast is ze tevens verantwoordelijk voor de ISO-procedures binnen FFS.

Voor haar is klantgerichtheid een vanzelfsprekende instelling die noodzakelijk is om een goede samenwerking en partnerschap uit te bouwen. “Dat vergt lef, want naast goed luisteren en communiceren, moet je ook minder populaire onderwerpen bespreekbaar maken. Daar zitten meestal de pijnpunten en kun je het verschil maken. Vooruitdenken, anticiperen en jezelf afvragen wat je zelf zou verwachten als klant.”

Claudia denkt daarbij aan de manier waarop ze met EMC samenwerkt. “Jaarlijks beleggen we een strategisch overleg in hun thuisbasis in Ierland. Als voorbereiding maak ik dan een samenvatting van wat we realiseerden het voorbije jaar. Als ik die neerschrijf, stel ik me pertinent de vraag hoe wij het verschil kunnen maken. We zijn bereid daar erg ver in te gaan. We overlopen onze gezamenlijke raakpunten en proberen zo specifiek mogelijk in te spelen op hun strategie. In het geval van EMC creëerden we zelfs een nieuwe functie om ideaal op hun noden in te spelen.”

Maar Claudia ziet hierin ook een uitdaging voor Facilicom. “We willen wel uitstralen dat we één groot bedrijf vormen, maar uiteindelijk zijn onze diverse divisies ook aparte organisaties waarmee we goed moeten communiceren zodat we ook begrijpen wat hun achterliggende beweegredenen voor bepaalde beslissingen zijn. Dat is van belang en een groot voordeel als je met deze bagage naar je klant kan stappen. Het is dus belangrijk dat iedereen bij Facilicom ook vanuit dat groepsniveau denkt.”

Bovendien vindt Claudia dat we al bij het zoeken naar de juiste medewerkersprofielen aandacht kunnen besteden aan de juiste ingesteldheid. “Volgens mij kun je klantgerichtheid heel moeilijk leren, omdat het een vaardigheid is die van nature in je genen zit. Het mag niet zo zijn dat mensen een rolletje spelen. Dat voelt een klant meestal ook snel aan”

Persoonlijke held?
“Onze general manager Claudine Decorte die ervoor zorgde dat we uitgroeiden van een kleine organisatie tot een grote speler, dankzij haar vastberadenheid en wil om  tegen de stroom in te varen.”

Waarde?
“Gedrevenheid en ook in moeilijke omstandigheden doelgericht volharden. Verder vooral niet in narcisme vervallen en oprechte interesse en openheid tonen voor wat er zich rondom je afspeelt.”

Ambitie?
“Met evenveel plezier blijven doen wat ik reeds jarenlang doe: ons bedrijf met al mijn kennis en energie verder ondersteunen en laten groeien.”