Bedrijfscultuur

Succesvolle communicatie

Facilicom hanteert binnen al zijn bedrijven korte communicatielijnen. De 'hands-on'-mentaliteit kenmerkt alle divisies, net als de resultaatgerichte houding van het management. Er is sprake van een informele cultuur binnen de organisatie waarbij de medewerkers een centrale rol hebben. Zij bepalen voor het grootste deel het succes van de dienstverlening en daarmee van het bedrijf.

Onze kernwaarden zijn een uitstekend uitgangspunt het maken van keuzes. Zij vormen de basis van alle uitingen en activiteiten en geven richting aan de wijze waarop het management werkt en zich profileert. Zij vormen op deze wijze het bindmiddel. Hieronder vindt u onze kernwaarden.

Resultaatgericht

Wij werken doelgericht met anderen samen, zowel binnen als buiten de organisatie. De focus ligt hierbij op tevreden klanten en medewerkers. Juist deze benadering houdt ons scherp en ambitieus.

Duurzaam

Facilicom werkt op basis van een langetermijnvisie. We bieden onze klanten continuïteit, zijn toekomstgericht, denken bij alles aan mens, milieu en maatschappij.

Samenwerken

Wij zijn binnen Facilicom van elkaar afhankelijk. Er is vertrouwen en respect voor collega's en de werksfeer is open. Ons gemeenschappelijke doel is door samenwerken succesvol te zijn.

Facilicom samenwerken

Hostmanship

Facilicom onderscheidt zich al jaren met operational excellence. Met andere woorden maximaliseren we de operationele winst; door enerzijds de kosten zo laag mogelijk te krijgen en anderzijds zoveel mogelijk waarde toe te voegen. Daarnaast vragen klanten tegenwoordig om gastheerschap. Daarom is Facilicom al in 2011 begonnen met het invoeren van hostmanship. 

Facilicom wil de verwachtingen bij u als opdrachtgever en bij uw medewerkers, klanten, bezoekers en gasten voortdurend overtreffen. Wij weten namelijk dat facilitaire dienstverlening een belangrijke bijdrage kan leveren aan de performance en het commerciële succes van uw organisatie. Als uw medewerkers zich welkom voelen, zijn ze tevreden en zullen ze beter presteren. Als uw klanten, bezoekers en gasten regelmatig wow-momenten ervaren, zijn ze loyaler en zullen ze eerder geneigd zijn meer te besteden. Dat vraagt om meer dan alleen vakmanschap, service en gastvrijheid. Dat vraagt om hostmanship.