Patty De Lelie

De dagelijkse taak van Patty De Lelie spitst zich toe op alle activiteiten die de ‘normale’ schoonmaak overstijgen, zoals o.a. het reinigen van speciale tapijten/vloeren en vervuilde woningen of gevels.  Ze werkte zich op van schoonmaakster tot operationeel manager en werkt intussen zeven jaar voor Facilicom. “De klanten van GSR zijn geregeld grote bouwbedrijven zoals Besix en Van Laere maar ook de Heizelpaleizen en topantiquair-kunsthandelaar Axel Vervoordt kloppen bij ons aan.”

Voor Axel Vervoordt presteerde Patty met haar team trouwens een verbluffend staaltje snelle klantgerichtheidsactie. “Axel stond voor een erg groot project in Parijs, waar hij een gigantische woning moest inrichten met een hoop meubelstukken uit de veertiende en vijftiende eeuw. Hij deed op ons beroep voor de praktische inrichting en schoonmaak, die onmiddellijk moest gebeuren omdat de toekomstige bewoners op het punt stonden te verhuizen. In het holst van de nacht vertrokken we met een volledig team vanuit Antwerpen richting Parijs. Om zeven uur in de ochtend startten we met de klus, werkten de ganse dag aan een hels tempo en tegen de avond was het project woonklaar. Een kwestie van snel en gericht inspelen op de wensen en noden van de klant.”

Voor Patty heeft klantgerichtheid diverse gezichten. “Enerzijds solidariteit met je collega’s en samen naar de juiste oplossing zoeken voor een probleem. Maar vooral ook een open communicatie voeren met de klant op basis van gelijkwaardigheid en hem een hoogwaardige service bieden. Dat betekent ook dat je anticipeert op de verwachtingen van de klant zonder iets te beloven dat je niet kunt waarmaken. Daarop word je sowieso afgerekend. Daarnaast vind ik empathie t.o.v. de klant, adviesverstrekking, een correcte administratie en een vlekkeloze presentatie onontbeerlijk wanneer je klantgericht wil overkomen.”

“We hebben binnen ons bedrijf zoveel mogelijkheden om aan de wensen van onze klant  tegemoet te komen.  Deze  capaciteiten moeten we met overtuiging aan de klant tonen. Door sterke opleidingen stijgt het zelfvertrouwen van medewerkers zienderogen. Ik vind het ook belangrijk om met collega’s onderling persoonlijk contact te hebben. Wat vaker de telefoon nemen om een probleem te bespreken en van informele momenten genieten om collega’s en hun taak beter te leren kennen. Dat menselijke aspect is minstens zo belangrijk als het zakelijke.”

Persoonlijke held?
“Steven Hawking. Hij zit gevangen in zijn eigen lichaam maar staat toch heel positief in het leven en creëert daarenboven fantastische theorieën.”

Waarde?
“Met twee voeten in het leven staan en nooit vergeten dat je met mensen werkt, allemaal met hun eigen zorgen en vreugdes. Geloof vormt voor mij een heel belangrijke steun.”

Ambitie?
“Mijn job zo goed mogelijk uitvoeren want een tevreden klant zorgt ervoor dat je ’s morgens met plezier uit je bed komt.”